Melodi? musik?

Seriöst?
Snubblade nyss in på det vinnande bidraget av årets så kallade melodifestival.
När jag va liten och inte visste vad riktig musik va,
så gillade jag faktiskt melodifestivalen, jag har ingen aning om varför,
tyckte väl att det var en kul grej, jag har ju alltid varit intresserad av musik.
Men för några år sedan så slutade jag kolla, inte för att jag hittade riktig musik,
utan för att det bara blev sämre och sämre.
Melodifestivalen skämmer numera ut sverige musikaliskt sett.
Så vad hände?
det är frågan.
Som sagt så snubblade jag in på årets vinnande bidrag,
och vad ska man säga?  man kanske ska byta namn på melodifestivalen?
För det handlar faktiskt inte längre om vem som gör bra musik, vem som spelar ett instrument bra eller
vem som har den rätta melodin eller vem som sjunger bäst.
Nu handlar det bara om vem som gör ett bra framträdande.
Det spelar inte längre någon roll om de sjunger falskt eller inte ens har någon på scenen som spelar ett instrument,
eller om de har skrivit låten själva, eller om låten är hur mainstream som helst.
Det spelar ingen roll.
Nu handlar det bara om vem som gör ett bra framträdande och ser bäst ut på scenen.
Nu har ju jag inte sett varje avsnitt av melodifestivalen, men såhär tycker jag iallafall.
Dags för ett namnbyte kanske?
word.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0